Klima

rowadzonego przez elektrociepłownię z Samary (południowo-zachodnia Rosja) wynika, że pierwszy grzejnik został zamontowany w roku 1855 w Sankt Petersburgu. Wynalazcą był Franz San Galli (urodzony w Prusach, w Kamieniu Pomorskim (Ka

Klima

Jednak z dochodzenia przeprowadzonego przez elektrociepłownię

Powszechnie uważa się, że centralne ogrzewanie wynaleźli starożytni Rzymianie (hypocaustum). Jednak z dochodzenia przeprowadzonego przez elektrociepłownię z Samary (południowo-zachodnia Rosja) wynika, że pierwszy grzejnik został zamontowany w roku 1855 w Sankt Petersburgu. Wynalazcą był Franz San Galli (urodzony w Prusach, w Kamieniu Pomorskim (Kammin), lecz mieszkający w Rosji Niemiec pochodzący z rodziny o włoskich korzeniach). Swój wynalazek nazwał "gorącą skrzynką" i opatentował w Niemczech i USA.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Grzejnik


Specjalność mechanika samochodowego

Bardzo często możemy spotkać się z warsztatami samochodowymi, które oferują usługi elektryczne. Należą one do tak samo często wybieranych usług, jak usługi w zakresie lakiernictwa czy mechaniki. Jak wiadomo, poważna awaria związana z elektrycznością w samochodzie może doprowadzić do znacznej usterki i uniemożliwić sprawne funkcjonowanie auta. Dlatego też wiele osób korzysta z usług elektryków zatrudnionych w warsztatach samochodowych. Można powiedzieć, że elektryka jako specjalność osoby pracującej w warsztacie samochodowym jest bardzo potrzebna, ponieważ im nowsze auto, tym więcej jest w nim rozwiązań z zakresu elektryki i elektroniki i potrzebny jest konkretny specjalista, aby skutecznie usunąć usterkę.


Zastosowanie elektryczności w ogrodzeniach

Coraz częściej naprawa instalacji elektrycznych dotyczy problemów z instalacją, która pozwala na automatyczne otwieranie i zamykanie bramy, na przykład podczas wjazdu do garażu i tak dalej. Takie rozwiązania są coraz bardziej powszechne z racji na swoją wygodę i wobec tego potrzeba naprawy tego typu instalacji jest coraz częstsza. Przede wszystkim problem może powstać w napędach do bram, które mogą nie reagować na żądania użytkownika lub na przykład otwierać się zamiast zamykać. Systemy sterujące otwieraniem i zamykaniem się bram i szlabanów najczęściej wykorzystują w swojej budowie elementy elektryczne, dlatego naprawą ich musi zająć się elektryk.